Svět Betatestu

obrazek

Součásti světa Betatestu:

Město

Město vzrostlo rychle a bez řádných plánů. Domy se někde tlačí jeden na druhý, jak to jen jde, a ulice jsou podivně zakřivené. V jeho středu najdete katedrálu, radnici, a honosné cechovní domy. Centrum města, relativně dobře hlídané gardou, tak sice skýtá určitý pocit bezpečí, ale ten se v prvních uličkách okolních čtvrtí rychle vytrácí. Zdá se však, že i tento kontrast do podivné mozaiky města zapadá. Čas od času se najde nějaký blázen, který začne vidět ve spleti města nějaký hlubší účel. Ctihodný cech lékařský je však moudrý a pomateným duším vždy dopřeje odpočinku v odlehlém sanatoriu.


"Víš, město.. žije si svým vlastním životem. Ať si kdo chce co chce říká, ale já to vidím každej den. Lidi přicházej a odcházej, ale stejně to tím nemůžou ovlivnit. Město jde odněkud a někam míří a jedinej, kdo by s tím mohl něco udělat, je mág s tím svým nadpřirozenem, kdyby byla pravda co se říká. Ten, kdo si myslím že mu vládně, ten se pěkně mejlí, protože jak to dopadne už je daný. Vidíš tenhle korbel? Každý pivo, který naleju, zapadá jako kamínek do celý tý stavby a sune ji ke konci, ať chceš nebo ne... Kolikrát tady někdo pije a baví se o tom, co se mu povedlo nebo co má všechno pod palcem. Ale to jsou jenom kecy, takoví příjdou a odejdou. To, co doopravdy rozhoduje, je tam někde dole a nikdo, kdo tady žije, proti tomu nedokáže jít. Ať děláš co děláš, stejně to nakonec dopadne tak, jak to město chtělo. Ale to pochopíš časem sám, mě to taky trvalo..."

Herní strany

V Betatestu proti sobě stojí dvě herní strany, které svádějí v potemělých uličkách boj o kontrolu nad městem. Jsou to zákeřní a vypočítaví lapkové a proti nim stojící muži zákona gardisté, členové městské gardy.

Kromě nich jsou tu ještě měšťané, starobylé cechy, městská rada, a spousta jednotlivců a organizací, kteří si jdou vlastní cestou. Čas od času se ve městě objeví i nějaký významnější cizinec, který si zaslouží zmínku.

Výběr strany a tvorba CP

obrazek

Nejdůležitější pro výběr strany je přečíst její popis v dané části a rozhodovat se podle toho, co má strana uvedeno jako cíl a co nejčastěji vykonává při svém povolání. Každá postava je ale individuální a proto se zpravidla najde jeden či více rysů, které dané frakci nezcela odpovídají. Pokud si budte tvořit postavu a ještě o ní nemáte dobrou představu, zkuste jí dát jednu, dvě zvláštnosti, které ji od ostatních odliší. Hra tím bude zábavnější jak pro vás, tak pro ostatní.

Pokud se vám podaří vytvořit postavu, která bude mít takových speciálních rysů mnoho a dokážete pro ni vymyslet i vlastní cíl, pak jste právě vytvořili CP. Tím lépe! Po dohodě s organizátory se postava zakomponuje do příběhu, přidají nějaké herní vlastnosti atd... CP není na Betatestu CP v pravém slova smyslu, hodilo by se spíš "hlavní postava" nebo "samostatná postava", protože nesdílí svůj herní cíl s nikým jiným, nikdo jí nemůže přikazovat a za pomoci ostatních hráčů může plnit svůj vlastní herní cíl. Takové CP nezná příběh hry ani se nijak nepodílí na organizaci, naopak vytvoří si vlastní schopnosti a vlastnosti, které jsou ostatním skryté, a hraje svůj vlastní příběh, jehož řešení předem nezná. Díky tomu samozřejmě může svůj cíl splnit i nesplnit (záleží na usílí a šikovnosti) a nepříjde o žádné překvapení. Příkladem CP, které už ve hře jsou, je třeba správce města, kat, atd...

Tvorba CP v podstatě nemá žádné limity a záleží jen na představivosti hráče. Novým nápadům jsme otevřeni. Jedinou podmínkou je dohoda s organizátory předem. Hraní CP bývá zpravidla zábavnější a pro hru lepší než hraní běžné postavy ve frakci, ale vyžaduje zase vlastní aktivitu a zápal. CP které čeká, že za ním příjde někdo s řešením jeho herního cíle, se pravděpodobně nedočká.

Loajalita

Všichni, kdo nejsou CP a přísluší k cechu nebo herní straně, musí zůstat až do své herní smrti loajální - nesmí přejít tajně k jiné straně a své původní straně škodit, vyzrazovat její tajmství a podobně. (více v pravidlech)

Magie a Alchymie

Magie je ve světě Betatestu zakázána a lidé se jí přirozeně bojí. Oproti tomu alchymii lidé berou jako běžnou součást jejich životů a různé lektvary často používají. Problém nastává, pokud má člověk rozlišit, co je kouzlo a co pouhý lektvar (a tím čeho se bát a co přejít bez povšimnutí).

Platí jednoduché pravidlo: Magie zpravidla tvoří či dává úplně nové schopnosti. Oproti tomu alchymie spíše posiluje či ovlivňuje ty stávající. Běžnému člověku příjde přiměřené posílení nějaké vlastnosti (např. rychlosti) na úroveň asi 150% toho, co je biologicky možné (např. člověk doběhne koně). Naopak pokud se člověk bude pohybovat "jako vítr", změní se najednou nějak nebo se například naučí létat, bude to občan co to vidí považovat za magii a instinktivně se toho bát. Hranice všímavosti na magii je ale hodně individuální a stejně tak není nějak ostrá. Navíc existují určité výjimky, které jsou obecně známé (léčivé lektvary atd...)

Betatest LARP | © Godric and The Rest of KoRH 2007 | XHTML 1.1 valid